Mis muutub 1. juulist seoses e-arvete kohustusega?

Kellele on kohustus e-arveid saatma hakata?
Riigikogus vastuvõetud seaduse järgi läheb kogu Eesti avalik sektor üle e-arvetele. Seega tuleb 1. juulist 2019 hakata e-arveid saatma kogu avalikule sektorile. Nende hulka kuuluvad ministeeriumid, vallavalitsused (sh. koolid ja lasteaiad), sihtasutused, riigiettevõtted ja haiglad.

Mis on e-arve?
E-arve koostatakse raamatupidamistarkvaras, edastatakse operaatorile ning arve info liigub mõne hetkega otse ühest süsteemist teise nii, et seda ei pea käsitsi ümber sisestama ega ühtegi kirja saatma.

E-arvete edastamiseks ei ole vaja ühtegi aadressi, sest arved liiguvad registrikoodi alusel. Seda, kas arve saajal on e-arve vastuvõtmise võimekus, saab kontrollida Äriregistrist. E-arvete operaatoritel on omavaheline roaming, mis tähendab, et ühe operaatori kliendid saavad vastu võtta teiste e-arve operaatorite klientide arveid ja neid ka saata.


Mis on e-arve ja PDF-arve erinevused? Kõige suurem erinevus on selles, et PDF-arve puhul tuleb arve infosüsteemi ümber trükkida, e-arvete puhul seda teha ei ole vaja, sest info liigub automaatselt ühest süsteemist teise koos kogu vajaliku infoga.

E-arveid kasutavad ettevõtted toovad ühe põhilise eelisena välja, et arved ei jää töötajate meilidesse kinni, neid ei pea ka kuskile edastama ning need ei lähe kaduma. Paljud ettevõtted toovad välja ka selle, et kuna arveid ei pea enam käsitsi sisestama, siis ei teki ka sellest tulenevalt vigu.

Kuidas saan e-arveid saatma hakata?
Kui kasutad mõnda raamatupidamistarkvara või raamatupidamisbüroo teenuseid, on kõige targem nendega ühendust võtta. Mitmete raamatupidamistarkvarade puhul piisab süsteemis vaid ühe linnukese tegemisest, et e-arveid saatma hakata. Riik on ettevõtetele abiks loonud e-arveldaja, mis sobib väikestele ettevõtetele. Sealt saab e-arveid saata koostööpartneritele tasuta. Kui sa teed täna arveid Excelis, siis tutvu e-arveldajaga või uuri erinevatelt e-arve operaatoritelt arvete edastamise võimaluste kohta.

Ole ettevaatlik pakkujatega, kes lubavad sinu koostatud arve e-arve kujul sulle e-kirjaga saata. Selliseid e-kirja teel edastatavaid XML-faile paljud ettevõtted ei toeta ja neid ei soovita ka e-arve operaatorid.

Kui soovid Omniva Arvekeskuse kaudu saata ning vastu võtta e-arveid, siis sobib sulle Väikeettevõtte pakett. Info hinnakirja ja liitumise kohta leiad SIIT

Kui sinu soovid on suuremad, näiteks tahad arveid konteerida ja kasutada ka kinnitusringi või kuluaruannete lahendust, siis võta meiega ühendust aadressil sales@arvekeskus.ee või telefonil 6643 121