eArvekeskus

10 küsimust ja vastust e-arvete kohta

1. Mille poolest erineb e-arve pdf-arvest?
Pdf-arve ei ole e-arve. Selleks, et pdf-arvel olev info jõuaks partneri raamatupidamissüsteemi, tuleb see nagu paberarvegi käsitsi sisestada. E-arve koostatakse raamatupidamistarkvaras, valitakse arve saaja ning arve info mõne hetkega otse ühest süsteemist teise nii, et seda ei pea käsitsi ümber sisestama ega ühtegi kirja saatma. E-arve on ka turvalisem ja sellega ei teki sisestusvigu jne.

2. Teen oma raamatupidamist Excelis. Kas saan ka e-arveid saata?
Jah, saad küll. E-arvete saatmiseks saab kasutada näiteks e-arveldajat, mis on tasuta või mõne e-arve operaatori teenuseid. Arvekeskusest e-arve saatmiseks tuleb ettevõttel sõlmida leping. Arve infot e-arve koostamiseks saate importida ka Excelist (faili edastamise põhja leiab Arvekeskusest) või koostada arveid otse Arvekeskusest. Täpsemalt saad vaadata videost ja liitumise info leiab meie kodulehelt.

3. Kasutan raamatupidamistarkvara, millised on esimesed sammud, et hakata e-arveid saatma?
Soovitame esimese asjana ühendust võtta oma raamatupidamistarkvaraga ja küsida, milliseid liideseid on tarkvara e-arvete edastamiseks loonud. Sealt edasi oleks mõistlik valida endale sobiv e-arve operaator.

4. Meie ettevõttel on seadusest tulenevalt kohustus saata vaid mõni e-arve iga kuu. Kas peame selleks operaatoriga lepingu sõlmima?
Sel juhul saate kasutada e-arveldaja teenuseid, mis on tasuta. Kui teie ettevõttel on aga arveid rohkem (ka pdf-ja paberarved), siis tasuks kaaluda e-arvetele üleminemist ja teha leping e-arve operaatoriga. Juhul kui olete arvete saatmiseks juba süsteemid loonud, oleks tark kasutada kõiki e-arvetest tulevaid eeliseid.

5. Kas saan e-arve saata ka juhul kui minul ja minu koostööpartneril on erinev e-arve operaator?
Jah, saab. Kuna Eesti e-arve operaatoritel on omavahelised liidestused tehtud, siis saate e-arveid hõlpsasti saata nii erinevatele e-arve operaatoritele kui ka pankadesse.

6. Millist infot on vaja, et partnerile e-arveid saata?
Enamasti piisab, kui teate ettevõtte juriidilist nime ja/või registrinumbrit. Süsteemist näete ka, kas partner saab e-arveid vastu võtta või mitte. Kui soovite, võite arve saata nii e-arve kui pdf-arvena.

7. Kui kaua kulub aega, et meie ettevõte saaks e-arveid saatma hakata?
See oleneb väga palju ettevõtte suurusest ja süsteemide keerukusest. Paljud ettevõtted saavad e-arveid saatma hakata, kui teevad oma majandus-tarkvaras ühe linnukese, seega peetakse e-arvete saatmist tihti keerulisemaks, kui see tegelikult on. Kõige aeganõudvam on tavapäraselt hoopis ettevõtte protsesside ülevaatamine ja töötajatele muudatuste kommunikeerimine.

Vaata, mida ettevõtted e-arvetele üleminekust räägivad
Arvekeskusel on igapäevaselt ligi 30 000 kasutajat Eestis, Lätis ja Leedus.

8. Mis saab, kui ma 1. juulist e-arveid ei saada?
Kui teie ettevõtte partnerid on erasektori ettevõtted, siis saate suure tõenäosusega pdf-arveid edasi saata. Avalikul sektoril on aga seadusest tulenev kohustus ja pdf- ja paberarveid vastu ei võeta ning sel viisil saadetud arveid ei tasuta.

9. Kuidas sobivat e-arve operaatorit valida?
Kõige targem oleks mõelda, mis on teie ettevõtte eesmärk. Kas soovite saata paar e-arvet või muuta oma ettevõtet efektiivsemaks ja kasutada lahendusi, mis aitavad teil ettevõtte jaoks targemaid otsuseid teha. Täpsemalt saate lugeda siit>>

10. Kui palju e-arvete saatmine maksab?
E-arveldajast saate e-arveid saata tasuta. Opetaaroritel on erinevad hinnastamise viisid tulenevalt sellest, milliseid teenuseid Teie ettevõte kasutab. Ainult arvete saatmise puhul koosneb see Arvekeskuses näiteks kuutasust ja saadetud arvete kogusest. Väikeste ettevõtete puhul on see umbes 10-20 eurot kuus.

Teile võib ka meeldida
Ita Gornischeff: saime e-arvetega oma ettevõtte arveldamise viis korda kiiremaks
Pagero ja Omniva sõlmivad strateegilise partnerlussuhte
Sander Aasna: 5 aasta pärast saadetakse vaid e-arveid